Om meg

Bildet mitt
En lykkelig gift dame, med 3 herlige barn! Vi pusser for tiden opp mitt barndomshjem....

onsdag 19. desember 2012

Det dufter julekaker....

Min favoritt julekake er krumkaker. De er jo gode helt alene, eller så kan de jo toppes med multekrem..mmm!



Krumkakene, som er glutenfrie, ble gode. Nå er de pakket godt ned i bokser, ellers tror jeg de hadde vært borte til jul!
Her er oppskriften:  (Jeg 3 x den)

1 stk egg
1,5 dl sukker
130 g smeltet smør
1,5 dl melk
1,5 dl potetmel
0,5 dl maisennamel
1,5 dl fint glutenfritt mel (Jeg brukte Jyttemel)
1 ts vaniljesukker

Fremgangsmåte
Pisk egg og sukker til eggedosis
Tilsett smør, melk og alt det tørre og vend lett sammen. La deigen stå og hvile kjølig i ca 1 time.
Stek i krumkakejern, pensle ev med litt smør ved steking.
Legg ca 1 ss røre i jernet og stek gylne kaker. Form kakene mens de er helt nystekte og varme. Form dem med et «krumkakehorn» eller rull dem rundt skaftet på en tresleiv eller legg den over bunnen av et glass slik at de blir formet som en kopp.

Oppbevar i tett boks.

Ingen kommentarer: