Om meg

Bildet mitt
En lykkelig gift dame, med 3 herlige barn! Vi pusser for tiden opp mitt barndomshjem....

onsdag 22. august 2012

MATMUFFINS...mmmm!

                          På menyen: MUFFINS MED OST, SKINKE OG GRØNNSAKER
På bildet over ser du ingrediensene. Men da vi har ei lita frøken med cøliaki, lager jeg to typer: En med hvetemel og en glutenfri!

OPPSKRIFT: (6 porsjoner)
1 rødløk
1 rød paprika
1/2 purre
2 ss smør
4 egg
1 beger kesam orginal (Glutenfri: brukte litt mer)
2 ts bakepulver
3 dl hvetemel  (Glutenfri: Jyttemel)
3 dl sammalt hvete, grov ( Glutenfri: Toro grovt gl.f. mel)
100 g skinke (eller salami, bacon osv)
150 g revet ost



 Skrell og grovhakk løken. Skjær paprika og purre i biter. Fres dette myke i smør.

 Visp sammen egg og kesam. Bland i mel og bakepulver. Rør deretter  i grønnsakene, skinka og osten. Legg røren i store papirformer. Stekes midt i ovnen 200 `C i 20- 25 min.

Mmmm, en god lunsj/middag/turmat som slo ann på store og små her på Gunsmoke!

1 kommentar:

Anonym sa...

Disse skal jeg prøve i morgen!
Flott blogg!
-Hilde-